תפקיד הפסיכולוג

תפקיד הפסיכולוג

ייעודו של השירות הפסיכולוגי בביה"ס הוא לקדם את רווחתם ואת בריאותם הנפשית של כלל התלמידים במערכת החינוך. ייעוד זה מתממש בעבודת השירותים הפסיכולוגיים-החינוכיים ברמת מערכת החינוך והקהילה, הפרט והמשפחה, בעתות שגרה ובחירום.

 

השירות הפסיכולוגי בביה"ס מאפשר מתן שירותים לתלמידים, להורים, לצוותי חינוך ולמערכת החינוך. חשיבות יתרה נוגעת לנגישותם של הפסיכולוגים החינוכיים כגורמי בריאות ורווחה נפשית. הסיכוי לאפשר לתלמידים את הזכות לשירות פסיכולוגי-חינוכי בצומתי דרך במהלך התפתחותם, ובעיקר בשלבים המוקדמים של ההתפתחות, מותנה בקרבה ובנגישות של השירות לתלמיד ולמשפחתו.

 

בנוסף הפסיכולוג החינוכי עוסק באבחון פסיכולוגי של בעיות שונות עמן מתמודד התלמיד, כמו אבחון קוגניטיבי ומעניק ייעוץ והדרכת הורים, מייעץ למורים כדי לסייע בהתמודדות עם בעיות רגשיות שונות של תלמיד/ים ועל מנת ליצור אקלים כיתתי נעים המעודד את התפתחותם וצמיחתם של התלמידים.

 

אנחנו עורכים אבחונים פסיכולוגיים במקרה הצורך, מנהלים מערך טיפולי אישי לתלמיד, מערבים את ההורים והצוות החינוכי ונותנים מענה לקושי שאייתו הוא מתמודד. 

רווחת התלמיד היא הסיבה שבגללה אנחנו נכנסים למסגרת מלכתחילה. הפוקוס שלנו הוא על התלמיד, ואנחנו עובדים לקידום תהליכים ברמה המערכתית כדי לסייע לרווחה האישית שלו. על סמך הערכה רב מקצועית אנו מתאימים תכנית התערבות טיפולית לפי הקשיים והצרכים שעולים בתחומים: הרגשי, ההתנהגותי והחברתי, כמו גם ליווי ותמיכה בהתמודדויות במצבי משבר וטראומות.