מבלים בחוץ

מבלים בחוץ

טיולים

בנוסף להנאה שיש בטיול, 

בית ספרנו רואה בטיול הבית-ספרי כלי חינוכי אשר תפקידו לקדם מספר נושאים:

  1. הכרת הארץ וחיזוק הקשר של התלמיד לארץ. 

  2. הקניית ערכים כמו אהבת הארץ, שמירה על הניקיון ושמירה על ערכי טבע. 

  3. הכרת המגוון האנושי והמגוון התרבותי בארץ וקבלת האחר.
  4. הקניית ערכים כמו עזרה לזולת ועבודת צוות ושיתוף וזאת ע"י פעילויות ומשחקים והכנת ארוחות משותפות.
  5. שימוש בטיול ככלי לימודי ויישומי לנושאים שנלמדים בכיתה.

  6. חיזוק היכולות האישיות של התלמיד והעצמות וזאת על ידי מתן מטלות ואחריות .

  7. חיזוק היחסים החברתיים בקרב הצוות החינוכי והתלמידים.

הקודם
הבא
הקודם
הבא

שילוב בקהילה

מטרות העל בחינוך המיוחד מדגישות את מימוש זכותו של התלמיד להשתתפות מלאה בתכנית הלימודים. לצד המקצועות האקדמיים, נלמדים בחינוך המיוחד נושאים ומקצועות הקשורים לתפקוד עצמאי ואוטונומי של התלמיד, כחלק מתחומי הליבה המחייבים בחינוך המיוחד. זאת לשם קידום השתלבות מיטבית של התלמיד בחברה ובקהילה, מימוש עצמי ופיתוח כישורים ותחומי עניין, במטרה לאפשר לו חיים של איכות בהווה ובעתיד.
מעורבות בקהילה, ניעות בקהילה      (גישה לאמצעי תחבורה  רכבות, אוטובוסים וכו'),  מתקנים בקהילה (פארקים, בית ספר, ספריות, מרכזי דת, רחובות, מדרכות, תיאטרון) גישה לשרותי חרום ( משטרה מגן דוד וכו' ) גישה לשירותים פרטיים ( שרותי כבלים, שירותים ציבוריים: טלפון, מים, וכו' ) גישה לרשויות וכו'.

מטרות כלליות:

  1. פיתוח דימוי עצמי ובטחון בסביבה הקרובה.
  2. פיתוח מודעות לסביבה תוך חשיפה לחוויות ולהתנסויות אישיות.
  3. פיתוח קשר חברתי וחיזוק הערך העצמי באמצעות שילוב ותרומה לקהילה
  4. פיתוח תחושת השייכות למקום המגורים, לסביבה הקרובה, לעיר ולמדינה.
  5. העשרת עולם המושגים ועולם הידע של התלמידים בזיקה למדינה.
  6. היכרות עם מוסדות המדינה והשירותים השונים לחיזוק הביטחון ולשיפור איכות החיים של התלמידים כאזרחים.

תתי נושאים:

  1. אני וגופי
  2. אני ומשפחתי
  3. אני ובית ספרי.
  4. השכונה שלי  והעיר שלי
  5. המדינה שלי
  6. התרבות שלי 
  7. המפה
  8. אישים במדינה
  9. חינוך לערכים